miercuri, 5 noiembrie 2008

Posibilitatea unei insule (titlu plagiat)

Eşti aici

Respirînd acelaşi aer cu mine

Dar nu-ţi simt căldura respiraţiei

Nici parfumul

Eşti aici, împărţind un spaţiu comun

Dar nu eşti cu mine

Nu ne-am intîlnit de fapt



Frumuseţea ta mă încălzeşte de la distanţă

Eşti frumoasă

Nu eşti cea mai frumoasă din lume

Eşti pur şi simplu frumoasă

Frumuseţea ta mă doare

Eşti un fruct negustat



Eşti frumoasă şi eşti aici

Dar nu cu mine



Dacă aş putea

Aş face o minune

O insulă doar pentru doi

Insula ar fi pretextul

Pentru noi doi

Acolo aş fi, în sfîrşit

Cu tine

Ai putea să alergi

Printre palmieri

Dar ai fi tot cu mine

Aici, aproape, mi-eşti departe

Acolo, departe, mi-ai fi mereu aproape



Şi acolo ai fi cea mai frumoasă din lume

Fantoma unui ideal

Unei veşnice potenţialităţi

Materializîndu-se din senin

Nu m-ar mai speria


Minunea asta

Ar eterniza vremelnicul

Chiar pentru trei zile numai

Acolo, te-aş respira numai pe tine

Odată cu mirosul florilor

De care n-am auzit vreodată



O minune, o insulă

Un copil naiv care şi le închipuie

Un suflet retardat, poate

Un bărbat sărac

Un copac

Care n-a crescut cum trebuie

5 comentarii:

  1. "Minunea asta / Ar eterniza vremelnicul / Chiar pentru trei zile numai" foarte reusita - dupa parerea mea, a unei persoane care nu prea se pricepe la analize poetice. De altfel, toata poezia imi pare reusita, insa "revenirea la realitate" (daca asta este) din ultima strofa mi se pare prea cruda.

    RăspundețiȘtergere
  2. Nu neaparat despre revenirea la realitate e vorba, ci despre readucerea ei in prim plan, caci realitatea nu fusese parasita, propriu-zis, niciodata.

    Ma bucur ca iti place poezia, si probabil m-as bucura si mai mult daca n-ai fi anonim.

    RăspundețiȘtergere
  3. Scrii deosebit de frumos! Sincer, m-ai impresionat! Te felicit din suflet!
    Crina

    RăspundețiȘtergere
  4. Mersi pentru felicitari Crina, si ma bucur ca-ti place cum scriu. Cum ziceam si alta data, am noroc ca scriu la tastatura, pentru ca altfel, cu mina, nu ti-ar mai fi placut deloc cum scriu :P

    RăspundețiȘtergere
  5. si eu pot sa confirm ceea ce tocmai ai afirmat,imi place mai mult ce scrii decat cum scrii(no offens)

    RăspundețiȘtergere